28 lipca 2017

Egret Ten – luksusowa hulajnoga elektryczna

Mercedes klasy S. Wśród hulajnóg elektrycznych — 36 km/h i 37 km na jednym ładowaniu! Takie parametry jeszcze niedawno w przypadku hulajnogi elektrycznej były niemożliwe do osiągnięcia. Teraz już są. Zobaczcie, jaki uśmiech topowy model Egreta wywołał na ustach tej pani. My mieliśmy podobne miny i jesteśmy absolutnie pewni, że w przypadku każdego, kto będzie miał okazję przejechać się hulajnogą Egret Ten, reakcja będzie entuzjastyczna. Film możecie obejrzeć tutaj.

Testowaliśmy w mieście, testowaliśmy za miastem i poziom naszego zadowolenia z jazdy wszędzie był najwyższy z możliwych, ale po kolei…

WŁĄCZANIE / WYŁĄCZANIE / KONTROLA JAZDY

Cały panel sterowania, wraz z dźwignią przyspieszenia jest zlokalizowany na prawej kierownicy. Co możemy dzięki niemu robić? Po pierwsze włączamy hulajnogę — wystarczy w tym celu krótko nacisnąć przycisk pod wyświetlaczem. Drugie krótkie naciśnięcie tego przycisku włącza tylne światło, kolejne krótkie naciśnięcie wyłącza je. Jeśli chcemy wyłączyć hulajnogę przytrzymujemy ten przycisk chwilę dłużej. Sam wyświetlacz jest podświetlony gdy tylne światło jest zapalone, gdy wyłączymy tylne światło zgaśnie też podświetlenie wyświetlacza.

Na wyświetlaczu widzimy wskazania prędkości, dystans przejechany od początku użytkowania pojazdu, poziom naładowania baterii oraz aktualny bieg. W modelu Egret Ten możemy zmieniać biegi, w zależności od tego, jak szybko chcemy jechać. Mamy do dyspozycji zakres od 1 do 5. Pomaga to bardzo w jeździe miejskiej, na chodniku z dużym ruchem pieszych po prostu wrzucamy jedynkę i jedziemy z prędkością zbliżoną do prędkości osób idących po chodniku. Piątka oczywiście znakomicie sprawdzi się np. na długich prostych odcinkach ścieżek rowerowych, kiedy możemy cisnąć na maksa, a wierzcie nam, maks w tej hulajnodze to prędkość wystarczająca aby nie chcieć jechać szybciej 🙂

Na wyświetlaczu pojawiają się też kody błędów. Oczywiście życzymy Wam abyście nigdy nie zobaczyli tego widoku. Jeśli się pojawi zapraszamy do nas — wtedy ten kod błędu pomoże nam szybko zidentyfikować problem i się z nim uporać.

Bardzo fajnym dodatkiem do panelu sterowania jest umieszczony pod nim port USB. Dzięki niemu możemy w potrzebie podładować naszego smartfona. Port jest zabezpieczony gumową zaślepką, która jest na stałe przytwierdzona do panelu, nie ma więc obawy, że ją zgubimy.

Zarówno Egret Ten, jak i pozostałe modele niemieckiego producenta, jest wyposażony w blokadę, która zabezpiecza nas przed przypadkowym ruszeniem do przodu. Aby aktywować dźwignię przyspieszenia najpierw musimy się odepchnąć, jak na zwykłej hulajnodze. Praktyczne rozwiązanie, które zdecydowanie poprawia bezpieczeństwo jazdy.

Kolejna pochwała należy się temu modelowi za oprogramowanie zarządzające przyspieszaniem. Bardzo fajnie zamienia nasz nacisk na dźwignię przyspieszenia na pracę silnika. Nawet jak niechcący od razu wciśniemy dźwignię do oporu hulajnoga i tak nie szarpnie a przyspieszy płynnie.

Hamulec jedynie tylny, z rączką po lewej stronie kierownicy, za to tarczowy i skuteczny. Jeśli jedziecie z prędkością bliską maksymalnej i hamujecie dosyć gwałtownie spodziewajcie się, że kolumna kierownicy będzie delikatnie odbijała.

Na kierownicy Egreta znajdziemy też typowo rowerowy i całkiem donośny dzwonek.

Światła — tylne tak, przednie nie. Żałujemy, naszym zdaniem, przy tej klasie hulajnogi powinniśmy w cenie dostać i jedno i drugie…

Jeśli ktoś planuje jeździć po zmroku na kolumnie kierownicy jest jednak miejsce przewidziane do montażu lampy.

SILNIK I BATERIA

Parametry i silnika i baterii to górna półka jeśli chodzi o hulajnogi elektryczne. Silnik ma moc aż 500W a bateria dostarczana przez Samsunga ma parametry 48V x 11.6Ah. Ładowanie typowe dla hulajnogi elektrycznej, po odsunięciu zaślepki, którą znajdziemy w prawej przedniej części podestu, podłączamy ładowarkę. Dioda LED na ładowarce świeci się na czerwono podczas ładowania a po pełnym naładowaniu baterii zmienia kolor na zielony.

Ładowanie baterii do pełna trwa około 4 godzin. Przy pierwszym ładowaniu musimy jednak uzbroić się w więcej cierpliwości — potrwa ono dłużej, bo około 6 godzin. Zasady pozwalające maksymalnie wydłużyć życie baterii znajdziecie w osobnym artykule na naszym blogu.

KOŁA / PODEST / SIODEŁKO

Koła są gumowe i pompowane, przy tym mają średnicę 10’’, więc jazda nawet po mocno nadwątlonych chodnikach, żwirze, kocich łbach, trawie nie stanowi na tej hulajnodze większego problemu. Nie mówiąc już o prostej drodze z dobrą nawierzchnią, po której po prostu “płyniemy”.

Siodełka brak, jest za to podest. I to podest nie byle jaki, chciałoby się powiedzieć podeścior, niestety nie ma takiego słowa. Ale poważnie — podest jest duży, na tyle duży, że na hulajnodze osoba ze stopą w rozmiarze 42 jest w stanie stać obunóż do przodu. Oto dowody:

Mała dygresja — fajnie się pisze bez butów, bo nogi oddychają a dzięki temu mózg się jakby lepiej wentyluje 🙂

Co jeszcze jest ciekawego w desce Egreta, to coś, co jest niewidoczne na zdjęciu ale doskonale wyczuwalne. Jej struktura jest porowata, co zapewnia o wiele lepszą niż w standardowych podestach przyczepność. Ta porowatość jest na tyle wyraźna, że odradzamy jeździć na tej hulajnodze boso. Gwałtownie hamowanie może zapewnić naszym stopom peeling a wiadomo, że peeling lepiej powierzyć profesjonalistom. I kolejna rzecz dotycząca podestu — do Egreta można zamówić dodatkowe deski i zmieniać je w zależności od nastroju albo koloru butów albo pory roku albo czego tam jeszcze. Operacja wymiany zajmuje jakieś 2 minuty a zyskujemy zupełnie odmienioną hulajnogę! Egret, poza standardową grafitową, ma w ofercie 4 dodatkowe kolory desek, nam najbardziej przypadła do gustu ta ekologiczna i ją od razu zamontowaliśmy w naszym modelu 🙂

SKŁADANIE / ROZKŁADANIE

Zarówno składanie, jak i rozkładanie hulajnogi jest naprawdę banalne. Kolumnę kierownicy składamy odblokowując a następnie naciskając stopą dźwignię z przodu podestu. Po złożeniu kolumny kierownicy samoczynnie się ona blokuje. Aby ją odblokować ponownie naciskamy dźwignię, w kierunku do podestu.

Egret Ten ma regulowaną o 30 centymetrów wysokość kierownicy a dopuszczalne obciążenie hulajnogi producent określa na 100 kg. Składane są również rączki kierownicy, dzięki temu po złożeniu szerokość naszej hulajnogi wynosi zaledwie 19 centymetrów.

Pełne wymiary złożonej hulajnogi to 1150 x 190 x 400mm, wymiary po rozłożeniu 1150 x 550 x 900–1200mm a jej ciężar to nieco ponad 17 kg.

Egret Ten wyposażony jest też w ułatwiającą parkowanie podpórkę po lewej stronie podestu.

Akurat z Lidla wracaliśmy 😉

PODSUMOWANIE

Mega komfort, mega osiągi, jakość wykonania na najwyższym poziomie, wizualnie jak dla nas bomba, słowem — jedna z najlepszych hulajnóg, na jakich zdarzyło nam się jeździć. Dostajemy też na nią 2 lata gwarancji, czego zresztą można się spodziewać po niemieckim produkcie.

Nie możemy się oprzeć pokusie i na zakończenie naszego podsumowania zamieszczamy jedno z naszych ulubionych zdjęć, zrobionych podczas podmiejskich testów Egreta, ukwiecone dodatkowo sparafrazowanymi słowami wieszcza…

“Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu,

Egret nurza się w zieloność i jak łódka brodzi,

Śród fali łąk szumiących, śród kwiatów powodzi,

Omijam koralowe ostrowy burzanu”

Kurtyna!

Samą hulajnogę w naszym sklepie znajdziecie tutaj. Jest to już jednak wersja V2 Egret Ten, która z końcem 2017 roku zastąpiła V1, czyli model, który opisaliśmy w tym artykule.

Na Wasze pytania i komentarze czekamy na profilu www.facebook.com/zwinnemiasto oraz pod adresem zwinnemiasto@gmail.com.

Have Fun!

Ta strona używa COOKIES! Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.