Hulajnogi dla dorosłych: Rideoo 200 i Rideoo 200 PRO
Dodano: 29 kwietnia 2022 w kategorii: ScootIsland Autor:

Hulajnogi dla dorosłych: Rideoo 200 i Rideoo 200 PRO
Zwinne Miasto znacie przede wszystkim z hulajnóg elektrycznych. Cieszymy się, że jesteśmy kojarzeni z tym segmentem, ale e-hulajnogi to nie wszystko, co można u nas znaleźć! W ofercie mamy również kaski, części zamienne, akcesoria, ale także inne hulajnogi: wyczynowe i klasyczne. Dzisiaj chcemy pokazać, że hulajnogi dla dorosłych niekoniecznie muszą mieć silnik!
Czas spędzony z dzieckiem? Bezcenny!
Czasami warto przesiąść się na klasyczną hulajnogę. To nie tylko fajny sposób na aktywny wypoczynek i znakomita forma rekreacji. To również dobry pomysł na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem! Np. dzieckiem jeżdżącym hulajnogą lub rowerkiem. Gdy sami poruszamy się na hulajnodze, nie musimy podbiegać, żeby dotrzymać tempa młodemu człowiekowi. Nie musimy go co chwilę stopować, żeby nie odjechał za daleko. Wspólny spacer zamienia się we wspólną jazdę, co sprawia, że takie spędzanie czasu jest przyjemniejsze dla obu stron.
Wiadomo jednak, że zwykłe hulajnogi dla dzieci nie nadają się do użytku przez dorosłych. Dziecięce modele są zazwyczaj zbyt niskie (nawet po maksymalnym wyciągnięciu kierownicy). Są też przeznaczone pod mniejsze obciążenie. Ale to nie znaczy, że na wspólną jazdę z dzieckiem potrzebujemy elektryka (chyba, że chcemy, aby dziecko nas nie dogoniło). Na szczęście, znajdziemy też hulajnogi klasyczne, dedykowane starszym – już dorosłym użytkownikom.
Hulajnogi Rideoo składają się w 1 sekundę!
Dzisiaj pokażemy wam dwa takie modele. Będzie to hulajnoga Rideoo 200 i Rideoo 200 PRO. Na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie. Jak wszystkie hulajnogi Rideoo, są wyposażone w system składania WEDGE. Dzięki niemu hulajnogę możemy ustawić w trzech pozycjach: gotowa do jazdy, zaparkowana i złożona. Samo złożenie trwa 1 sekundę! Tyle, co podrapanie się nie nosie (chyba, że nos bardzo swędzi, wtedy złożenie trwa krócej).
Co sprawia, że hulajnogi Rideoo 200 i Rideoo 200 PRO są modelami przeznaczonymi dla dorosłych? Przede wszystkim duże koła o średnicy 200 mm. Taki rozmiar gwarantuje wygodną jazdę. Im większe koło, tym większą odległość możemy przebyć na jednym odepchnięciu. Czyli nie musimy się tak często odpychać, jak na mniejszych modelach. Wiele dorosłych osób doceni, że jadąc na hulajnogach Rideoo nie musi się „namachać”.
Rideoo 200 PRO: cztery łożyska na tylnym kole
Ale płynność jazdy hulajnogi nie wynika tylko z rozmiaru koła. Istotne są również zamontowane łożyska. W obu przypadkach (zarówno Rideoo 200, jak i Rideoo 200 PRO), mamy do czynienia z łożyskami o precyzji ABEC-9. Jest to najwyższa precyzja występująca na rynku. Pisząc o łożyskach i płynnej jeździe, równie płynnie przejdźmy do różnic, jakie występują między hulajnogą Rideoo 200 a hulajnogą Rideoo 200 PRO.
Pierwszą z nich będzie innowacja, jaką konstruktorzy wprowadzili w modelu 200 PRO. Oś tylnego koła przechodzi nie przez dwa, a przez cztery łożyska! Cztery łożyska na tylnym kole – dość niespotykane rozwiązanie!
Dlaczego Rideoo 200 PRO jest „pro”?
Druga różnica, która powoduje, że hulajnoga Rideoo 200 PRO jest naprawdę „PRO”: umieszczenie amortyzacji na przednim widelcu. Dodatkowa amortyzacja sprawia, że jadąc na hulajnodze Rideoo 200 PRO, bardziej komfortowo poruszamy się po nawierzchniach typu: płyty chodnikowe, czy kostka brukowa.
Jeżeli wiemy, że taka powierzchnia będzie stanowić podłoże naszych najczęstszych tras, warto wyposażyć się w hulajnogę z amortyzacją! Jednak tu koniecznie musimy wspomnieć o bardzo istotnej kwestii. W hulajnogach klasycznych lepiej sprawdza się punktowa amortyzacja.
Modele wyposażone w inny typ (np. amortyzowane podesty) są wygodne, ale sprawiają że ich konstrukcja powoduje wytracenie prędkości. Czyli: aby przejechać taki samym dystans musielibyśmy się częściej odpychać, a na jednym odepchnięciu pokonalibyśmy mniejsza odległość. Tutaj sztywna hulajnoga z twardą amortyzacją ma przewagę.
Czy hulajnoga Rideoo będzie dla mnie dobra?
Techniczne rozwiązania użyte w hulajnodze Rideoo 200 PRO powodują, że hulajnoga jest odpowiednia nawet dla osób przekraczających wagę 100 kg. Na szczęcie, wzmocniona konstrukcja hulajnogi wcale nie wpływa na jej dużą wagę. Hulajnoga Rideoo 200 PRO waży 6 kg – jak na obciążenie, które jest w stanie swobodnie unosić, bardzo niewiele!
Jeśli chcielibyśmy stać się właścicielami jeszcze lżejszej hulajnogi dla dorosłych, warto wybrać model bez dopiska „pro”. Hulajnogę Rideoo 200 ważącą 5,3 kg, docenią wszystkie osoby, które cenią wygodne, szerokie podesty. Jeśli w przeszłości ktoś nie lubił wcześniej jeździć hulajnogą z uwagi na częsty problem pod tytułem: „po odepchnięciu nie mam co zrobić z drugą nogą i trzymam ją w powietrzu”, teraz będzie szczęśliwy. Na hulajnodze Rideoo 200 tej problem nie wystąpi!
Szeroki podest docenią również osoby o ponadstandardowym rozmiarze buta.
Hulajnogi Rideoo dla dorosłych – inna konstrukcja, to samo działanie
Żeby całkowicie wyczerpać porównawczy opis dwóch przedstawianych hulajnóg, należy dodać informację o regulowanej wysokości kierownicy (w obu modelach). Również obie hulajnogi pozwalają na złożenie rączek kierownicy. Ale w każdym modelu system wygląda nieco inaczej. W hulajnodze Rideoo 200 mamy jedną środkową klamrę, zabezpieczającą dwa bolce blokady. W hulajnodze Rideoo 200 PRO bolce zostały zastąpione wysuwanymi tulejkami.
Czym różnią się oba mechanizmy? W jednym i drugim rączki są osadzone mocno w kierownicy, siedzą stabilnie, nic nie drga i nie lata. W hulajnodze Rideoo 200 PRO złożenie samych rączek jest szybsze i delikatnie wygodniejsze, ale z pewnością nie będzie to różnica mająca decydujący wpływ na zakup (podobnie jak fakt zamieszczenia innych gripów).
Jaki kolor ma hulajnoga Rideoo?
Co może okazać się istotne podczas zakupu? Kolor! Hulajnoga dla dorosłych Rideoo 200 PRO występuje wyłącznie w jednej wersji: czarny matowy. Z tym, że to taki trochę jasny czarny… taki siwy, szary, albo popielaty… A może bardziej mysi, grafitowy lub antracyt? Odsyłamy do zdjęć 😊
Za to w przypadku hulajnogi klasycznej Rideoo 200, opcji kolorystycznych mamy pięć. Od czarnego (i tu czarny faktycznie jest czarny), przez ciemną butelkową zieleń, metaliczną czerwień (którą dealerzy samochodów określają jako „desire red”), śnieżną biel, aż po kolor gwiaździstego nieba nazywany przed producenta „star night”.
I w tym momencie przypomina się cytat z Immanuela Kanta: „niebo gwiaździste nade mną, prawo moralne we mnie”. Ciekawe, czy Kant jeździł na hulajnodze?