Panel LCD w hulajnodze elektrycznej NAMI Burn-E Viper
Dodano: 12 maja 2021 w kategorii: Hulajnogi elektryczne Autor:

Panel LCD w NAMI Burn-E Viper
Poniżej znajdziecie dokładny opis panelu LCD w hulajnodze elektrycznej NAMI Burn-e Viper oraz szczegółowy wykaz jego wszystkich funkcjonalności. Już pierwszy rzut oka na ten panel daje nam jednoznacznie do zrozumienia, że mamy do czynienia z czymś zupełnie wyjątkowym, dotychczas absolutnie niespotykanym w świecie hulajnóg elektrycznych:
Klasa IP
Klasa szczelności panelu LCD to IP65 i warto zauważyć, że jest to najwyższa w jakimkolwiek modelu e-hulajnogi dostępnym dziś (maj 2021) na rynku.
Tryby jazdy
Do dyspozycji użytkownika jest 5 trybów jazdy – E D S C X.
Tryb E w domyślnych ustawieniach oferuje moc obydwu silników 1 w skali od 1 do 5, maksymalny prąd 30%, maksymalna prędkość 30%.
Tryb D w domyślnych ustawieniach oferuje moc obydwu silników 2 w skali od 1 do 5, maksymalny prąd 60%, maksymalna prędkość 60%.
Tryb S w domyślnych ustawieniach oferuje moc obydwu silników 3 w skali od 1 do 5, maksymalny prąd 80%, maksymalna prędkość 80%.
Tryb C w domyślnych ustawieniach oferuje moc obydwu silników 4 w skali od 1 do 5, maksymalny prąd 90%, maksymalna prędkość 90%.
Tryb X w domyślnych ustawieniach oferuje wszystko… Czyli mamy moc obydwu silników 5, maksymalny prąd 100% i maksymalną prędkość też oczywiście 100%.
Modyfikacje trybów jazdy
Każdy tryb ma 7 parametrów podlegających regulacji, które można dostosowywać poprzez wejście w ustawienia P1.
1 parametr to siła przyspieszenia tylnego silnika od 1 do 5 (max).
2 parametr to siła przyspieszenia tylnego silnika od 1 do 5 (max). Tak, zgadza się – można ustawić jeden silnik mniej narowisty a drugi bardziej narowisty, np. żeby wyeliminować boksowanie przedniego koła podczas przyspieszania.
3 parametr procent maksymalnego prądu dla tylnego silnika od 10 do 100.
4 parametr to procent maksymalnego prądu dla przedniego silnika od 10 do 100, ale UWAGA: w najbardziej ekonomicznym trybie jazdy (E) maksymalny prąd to 40% technologicznych możliwości hulajnogi, pozostałe tryby pozwalają na ciągły pobór 100% prądu.
5 parametr to procent maksymalnej prędkości od 1 do 100, przy czym w najbardziej ekonomicznym trybie jazdy (E) maksymalna prędkość to 40% technologicznych możliwości hulajnogi.
6 parametr to siła hamulca elektronicznego od 1 do 5 (max).
Ostatni, 7 parametr to siła opcji TURBO od 0 do 5 (max). Opcja TURBO pozwala na uzyskanie dodatkowych 12% mocy.
Pozostałe ustawienia
Przejdźmy teraz do kolejnych kilkunastu ustawień.
Ustawienia P2 odpowiadają za jasność panelu od 1 do 5 (max).
Ustawienia P3 określają czas automatycznego wyłączenia hulajnogi w minutach, do dyspozycji mamy zakres od 1 do 30. Jest też ustawienie “OFF” anulujące to zabezpieczenie.
Ustawienia P4 to do wyboru jednostki odległości 0 (km) i 1 (mile).
Ustawienia P5 to woltaż baterii, w przypadku NAMI 72V.
Ustawienia P6 to ilość magnesów w silniku (uwaga dla lamerów – ten parametr nie podlega regulacji, jest ich 30).
Ustawienia P7 odpowiadają za sposób ruszania, 0 = musimy się odepchnąć, aby manetka zadziałała, 1 = naciskamy manetkę i od razu ruszamy. Widoczne w górnym wierszu wyświetlacza litery “PAS” oznaczają, że mamy wybraną opcję „0” a tym samym musimy się odepchnąć, aby ruszyć. Ze względów bezpieczeństwa sugerujemy zawsze wybór tej opcji, jako że bezwiedny ruch kciukiem może spowodować, że hulajnoga wyjedzie spod nas np. w sytuacji gdy stoimy na czerwonym świetle.
Ustawienia P8 to rozmiar opony w calach, czyli 11.
Ustawienia P9 pozwalają nam decydować o tym czy tempomat ma być wyłączony (0), czy włączony (1).
Ustawienia P10 i P11 to ustawienia techniczne.
Ustawienia P12 wartość w stopniach Celsjusza ustawiana fabrycznie na 110 stopni, w celu zabezpieczenia przed przegrzaniem silników.
Ustawienia P13 to bardzo fajna sprawa. Pozwalają one na określenie przy jakim poziomie naładowania baterii hulajnoga automatycznie przełączający się w ekonomiczny tryb jazdy (E), pozwalają one na wybór wartości od 1 do 100%. Tak, zgadza się – możemy śmigać dopóki bateria nam prawie całkowicie nie padnie. W NAMI Burn-e to nie hulajnoga decyduje, do jakiego momentu możemy poszaleć ale to my o tym decydujemy!
Ustawienia P14 to opcja pozwalająca nam ustawić PIN zabezpieczający przed uruchomieniem hulajnogi.
Jak regulujemy ustawienia
W ustawienia wchodzimy poprzez dwukrotne naciśnięcie przycisku „M”, między kolejnymi ustawieniami przechodzimy naciskając „+” i „-”. Po wyświetleniu się na ekranie parametru, który chcemy zmienić jednokrotnie naciskamy „M” a następnie przyciskami „+” i „-” ustawiamy żądaną wartość.
Wskaźniki na ekranie
Na ekranie LCD mamy wskaźniki, które informują nas o praktycznie wszystkich ustawienia i parametrach hulajnogi:
– wskaźnik prawego i lewego kierunkowskazu
– wskaźnik aktywnego połączenia USB
– wskaźnik hamulca
– wskaźnik osiągnięcia temperatury odcięcia sterowników
– wskaźnik naładowania baterii
– wskaźnik aktywowanego tempomatu
– tryb turbo
– kody błędów
– prędkość chwilową
– średnią prędkość
– maksymalną prędkość przejazdu
– zasięg hulajnogi w danym momencie
– odległość pokonaną podczas przejazdu
– całkowitą pokonaną hulajnogą odległość
– siłę przeciążenia G. Tak, to nie żart, NAMI pokazuje nam jakie przeciążenia działają na nas podczas przyspieszania i hamowania! Rzecz absolutnie niespotykana w innych hulajnogach, zresztą w ponad 95% innych hulajnóg byłoby to wstydliwie zbędne…
– woltaż
Ciąg dalszy nastąpi, choć już teraz jest oczywiste, że z #NAMI nie wygrasz!