Panel LCD w hulajnodze elektrycznej NAMI Burn-E Viper

Dodano: 12 maja 2021 w kategorii: Hulajnogi elektryczne Autor: zwinnemiasto

Hulajnoga elektryczna Nami Burn-e Viper Scooter

Panel LCD w NAMI Burn-E Viper

Poniżej znajdziecie dokładny opis panelu LCD w hulajnodze elektrycznej NAMI Burn-e Viper oraz szczegółowy wykaz jego wszystkich funkcjonalności. Już pierwszy rzut oka na ten panel daje nam jednoznacznie do zrozumienia, że mamy do czynienia z czymś zupełnie wyjątkowym, dotychczas absolutnie niespotykanym w świecie hulajnóg elektrycznych:

Klasa IP

Klasa szczelności panelu LCD to IP65 i warto zauważyć, że jest to najwyższa w jakimkolwiek modelu e-hulajnogi dostępnym dziś (maj 2021) na rynku.

Tryby jazdy

Do dyspozycji użytkownika jest 5 trybów jazdy – E D S C X.

Tryb E w domyślnych ustawieniach oferuje moc obydwu silników 1 w skali od 1 do 5, maksymalny prąd 30%, maksymalna prędkość 30%.

Tryb D w domyślnych ustawieniach oferuje moc obydwu silników 2 w skali od 1 do 5, maksymalny prąd 60%, maksymalna prędkość 60%.

Tryb S w domyślnych ustawieniach oferuje moc obydwu silników 3 w skali od 1 do 5, maksymalny prąd 80%, maksymalna prędkość 80%.

Tryb C w domyślnych ustawieniach oferuje moc obydwu silników 4 w skali od 1 do 5, maksymalny prąd 90%, maksymalna prędkość 90%.

Tryb X w domyślnych ustawieniach oferuje wszystko… Czyli mamy moc obydwu silników 5, maksymalny prąd 100% i maksymalną prędkość też oczywiście 100%.

Modyfikacje trybów jazdy

Każdy tryb ma 7 parametrów podlegających regulacji, które można dostosowywać poprzez wejście w ustawienia P1.

1 parametr to siła przyspieszenia tylnego silnika od 1 do 5 (max).

2 parametr to siła przyspieszenia tylnego silnika od 1 do 5 (max). Tak, zgadza się – można ustawić jeden silnik mniej narowisty a drugi bardziej narowisty, np. żeby wyeliminować boksowanie przedniego koła podczas przyspieszania.

3 parametr procent maksymalnego prądu dla tylnego silnika od 10 do 100.

4 parametr to procent maksymalnego prądu dla przedniego silnika od 10 do 100, ale UWAGA: w najbardziej ekonomicznym trybie jazdy (E) maksymalny prąd to 40% technologicznych możliwości hulajnogi, pozostałe tryby pozwalają na ciągły pobór 100% prądu.

5 parametr to procent maksymalnej prędkości od 1 do 100, przy czym w najbardziej ekonomicznym trybie jazdy (E) maksymalna prędkość to 40% technologicznych możliwości hulajnogi.

6 parametr to siła hamulca elektronicznego od 1 do 5 (max).

Ostatni, 7 parametr to siła opcji TURBO od 0 do 5 (max). Opcja TURBO pozwala na uzyskanie dodatkowych 12% mocy.

Pozostałe ustawienia

Przejdźmy teraz do kolejnych kilkunastu ustawień.

Ustawienia P2 odpowiadają za jasność panelu od 1 do 5 (max).

Ustawienia P3 określają czas automatycznego wyłączenia hulajnogi w minutach, do dyspozycji mamy zakres od 1 do 30. Jest też ustawienie “OFF” anulujące to zabezpieczenie.

Ustawienia P4 to do wyboru jednostki odległości 0 (km) i 1 (mile).

Ustawienia P5 to woltaż baterii, w przypadku NAMI 72V.

Ustawienia P6 to ilość magnesów w silniku (uwaga dla lamerów – ten parametr nie podlega regulacji, jest ich 30).

Ustawienia P7 odpowiadają za sposób ruszania, 0 = musimy się odepchnąć, aby manetka zadziałała, 1 = naciskamy manetkę i od razu ruszamy. Widoczne w górnym wierszu wyświetlacza litery “PAS” oznaczają, że mamy wybraną opcję „0” a tym samym musimy się odepchnąć, aby ruszyć. Ze względów bezpieczeństwa sugerujemy zawsze wybór tej opcji, jako że bezwiedny ruch kciukiem może spowodować, że hulajnoga wyjedzie spod nas np. w sytuacji gdy stoimy na czerwonym świetle.

Ustawienia P8 to rozmiar opony w calach, czyli 11.

Ustawienia P9 pozwalają nam decydować o tym czy tempomat ma być wyłączony (0), czy włączony (1).

Ustawienia P10 i P11 to ustawienia techniczne.

Ustawienia P12 wartość w stopniach Celsjusza ustawiana fabrycznie na 110 stopni, w celu zabezpieczenia przed przegrzaniem silników.

Ustawienia P13 to bardzo fajna sprawa. Pozwalają one na określenie przy jakim poziomie naładowania baterii hulajnoga automatycznie przełączający się w ekonomiczny tryb jazdy (E), pozwalają one na wybór wartości od 1 do 100%. Tak, zgadza się – możemy śmigać dopóki bateria nam prawie całkowicie nie padnie. W NAMI Burn-e to nie hulajnoga decyduje, do jakiego momentu możemy poszaleć ale to my o tym decydujemy!

Ustawienia P14 to opcja pozwalająca nam ustawić PIN zabezpieczający przed uruchomieniem hulajnogi.

Jak regulujemy ustawienia

W ustawienia wchodzimy poprzez dwukrotne naciśnięcie przycisku „M”, między kolejnymi ustawieniami przechodzimy naciskając „+” i „-”. Po wyświetleniu się na ekranie parametru, który chcemy zmienić jednokrotnie naciskamy „M” a następnie przyciskami „+” i „-” ustawiamy żądaną wartość.

Wskaźniki na ekranie

Na ekranie LCD mamy wskaźniki, które informują nas o praktycznie wszystkich ustawienia i parametrach hulajnogi:

– wskaźnik prawego i lewego kierunkowskazu

– wskaźnik aktywnego połączenia USB

– wskaźnik hamulca

– wskaźnik osiągnięcia temperatury odcięcia sterowników

– wskaźnik naładowania baterii

– wskaźnik aktywowanego tempomatu

– tryb turbo

– kody błędów

– prędkość chwilową

– średnią prędkość

– maksymalną prędkość przejazdu

– zasięg hulajnogi w danym momencie

– odległość pokonaną podczas przejazdu

– całkowitą pokonaną hulajnogą odległość

– siłę przeciążenia G. Tak, to nie żart, NAMI pokazuje nam jakie przeciążenia działają na nas podczas przyspieszania i hamowania! Rzecz absolutnie niespotykana w innych hulajnogach, zresztą w ponad 95% innych hulajnóg byłoby to wstydliwie zbędne…

– woltaż

Ciąg dalszy nastąpi, choć już teraz jest oczywiste, że z #NAMI nie wygrasz!